2020.10.02

Powiat Turecki inwestuje w edukację ekologiczną

Wyrabianie nawyków przestrzegania zasad ochrony środowiska naturalnego i oszczędnego gospodarowania zasobami przyrody, wykształcenie umiejętności dotyczących uczenia się mądrego korzystania z zasobów natury, rozwijanie umiejętności korzystania ze środków multimedialnych wśród młodzieży, to cele szczegółowe projektu pn. „Edukacja ekologiczna w szkołach ponadpodstawowych Powiatu Tureckiego”, na realizację którego w 2020 r. Powiat Turecki otrzymał dofinansowanie o wartości do 249 300,00 PLN z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Poznaniu. Całkowity koszt przedsięwzięcia opiewa na kwotę 277 000,00 zł.

W ramach realizacji zadania przewidywany jest do osiągnięcia następujący efekt rzeczowy:

  1. Zespół Szkół Rolniczych CKP w Kaczkach Średnich pomoce dydaktyczne, wyposażenie i sprzęt na potrzeby pracowni urządzeń i systemów energii odnawialnej - całkowity koszt 104.000,00 zł.
  2. Zespół Szkół Technicznych w Turku pomoce dydaktyczne, wyposażenie i sprzęt na potrzeby pracowni biologicznej - całkowity koszt 80.000,00 zł:
  3. I Liceum Ogólnokształcącego w Turku pomoce dydaktyczne, wyposażenie i sprzęt na potrzeby pracowni biologicznej - całkowity koszt 93.000,00 zł:

Zakupione w ramach dofinansowania z budżetu państwa wyposażenie w pomoce dydaktyczne planujemy aktywnie wykorzystywać w toku realizacji podstawy programowej z przedmiotów przyrodniczych w naszych placówkach szkolnych objętych wsparciem. Wykorzystanie pomocy dydaktycznych pozwoli na prezentowanie treści kształcenia w bardziej interesujący sposób, pozwalając tym samym, na wielozmysłowe odbieranie przez uczniów treści prezentowanych przez nauczyciela.

Edukacja ekologiczna jest ważnym elementem kształcenia (od najmłodszych lat) zmierzającego do rozwijania społeczeństwa akceptującego interdyscyplinarne zasady trwałego i zrównoważonego rozwoju kraju, posiadającego umiejętności do oceny stanu bezpieczeństwa ekologicznego oraz do podejmowania działań na rzecz jego poprawy, jak również świadomego potrzeby dbania o wspólne dziedzictwo kulturowo-przyrodnicze.