Wydział Organizacyjny
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należą zadania:
  1. w zakresie obsługi pracy Starosty, w tym związane z:
    1. koordynacją prac związanych z realizacją aktów prawnych Starosty,
    2. zbieraniem i opracowywaniem materiałów dla potrzeb Starosty,
    3. prowadzeniem dokumentacji związanej z korespondencją Starosty z Radą,
    4. prowadzeniem dokumentacji z kontroli zewnętrznych w szczególności protokołów kontroli, wystąpień pokontrolnych i odpowiedzi na zalecenia pokontrolne,
    5. prowadzeniem książki kontroli,
    6. prowadzeniem bieżącej i okolicznościowej korespondencji Starosty,
    7. prowadzeniem kalendarium rocznic uroczystości związanych z życiem społeczno­- gospodarczym i kulturalnym mieszkańców Powiatu,
    8. przygotowywaniem i obsługą organizacyjną spotkań z udziałem Starosty
    9. prowadzeniem sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
  2. w zakresie obsługi pracy Zarządu, w tym związane z:
    1. obsługą organizacyjną i protokolarną posiedzeń Zarządu,
    2. koordynacją prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu,
    3. zbieraniem i opracowywaniem materiałów dla potrzeb Zarządu,
    4. prowadzeniem dokumentacji związanej z korespondencją Zarządu z Radą w zakresie:
      • przedkładania projektów uchwał Rady przygotowywanych przez Zarząd,
      • przekazywania wniosków komisji Rady i interpelacji kierowanych do Zarządu i innych spraw związanych ze współpracą między Zarządem i Radą oraz nadzór nad udzielaniem odpowiedzi przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu,
      • opracowaniem sprawozdań z działalności Zarządu w tym z wykonania uchwał Rady,
    5. prowadzeniem bieżącej i okolicznościowej korespondencji Zarządu Powiatu.
  3. w zakresie obsługi kancelaryjnej Starostwa, w tym związane z:
    1. prowadzeniem kancelarii Starostwa - przyjmowaniem i wysyłaniem przesyłek,
    2. rejestrowaniem przesyłek,
    3. współpracą z dostawcą usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek;
  4. w zakresie obsługi interesantów Starostwa, w tym związane z:
    1. prowadzeniem punktu obsługi interesanta oraz informacji telefonicznej dla Starostwa,
    2. prowadzeniem kontaktu z interesantami poprzez pocztę elektroniczną,
    3. prowadzeniem i administrowaniem urzędowym publikatorem teleinformatycznym - Biuletynem Informacji Publicznej w tym prowadzeniem dziennika zmian w treści informacji publicznych udostępnianych w Biuletynie oraz prób dokonywania takich zmian przez osoby nieuprawnione,
    4. pełnieniem roli Administratora Podmiotu Publicznego na platformie ePUAP oraz administratora e-doręczeń;
  5. w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa, w tym związane z:
    1. opracowywaniem i opiniowaniem aktów prawnych niezbędnych do funkcjonowania Starostwa jako organizacji, w szczególności regulaminu organizacyjnego Starostwa,
    2. opiniowaniem zmian, mających wpływ na organizację i funkcjonowanie Starostwa,
    3. inicjowaniem działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
    4. opracowaniem blankietów korespondencyjnych,
    5. administrowanie Internetem,
    6. gospodarowaniem flotą pojazdów Starostwa;
  6. w zakresie skarg i wniosków, w szczególności:
    1. przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w przedmiocie skarg, z wyłączeniem skarg, dla których rozpatrzenia właściwa jest Rada,
    2. monitorowanie terminowego rozpatrywania skarg i wniosków,
    3. przygotowywanie sprawozdań dotyczącej skarg i wniosków;
  7. w zakresie załatwiania petycji, o których mowa w ustawie z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach;
  8. w zakresie oświadczeń o stanie majątkowym składanych Staroście, w tym związane z:
    1. przyjmowaniem i ewidencjonowaniem oświadczeń majątkowych,
    2. wzywaniem do złożenia oświadczenia majątkowego,
    3. publikowaniem oświadczeń majątkowych w Biuletynie Informacji Publicznej,
    4. analizowaniem danych zawartych w oświadczeniach majątkowych,
    5. przygotowaniem dla Rady informacji o osobach, które nie złożyły oświadczenia lub złożyły je po terminie, nieprawidłowościach w oświadczeniach majątkowych i podjętych działaniach w związku z nieprawidłowościami,
    6. przekazywaniem oświadczeń majątkowych i prowadzeniem korespondencji z urzędami skarbowymi w tym zakresie;
  9. w zakresie administrowania budynkiem i pomieszczeniami Starostwa, w tym związane z:
    1. planowaniem i realizacją konserwacji, remontów bieżących pomieszczeń biurowych oraz urządzeń, znajdujących się wewnątrz budynku Starostwa łub związanych ze Starostwem,
    2. realizacją zadań i usług związanych z utrzymaniem czystości, zapewnieniem ochrony mienia, pielęgnacji zieleni, energii elektrycznej, wody , ogrzewania, konserwacji urządzeń,
    3. współpracą z zarządcami budynków w sprawach prowadzenia przeglądów technicznych,
    4. zapewnieniem właściwego oznakowania pomieszczeń Starostwa,
    5. gospodarką środkami rzeczowymi, materiałami biurowymi, drukami i formularzami, prasą oraz książkami,
    6. zapewnienia łączności telefonicznej Starostwa,
    7. nabywaniem pieczęci i ich gospodarowaniem oraz prowadzeniem ich ewidencji,
    8. współpracą w zakresie zarządzania i administrowania nieruchomościami, stanowiącymi własność Powiatu;
  10. w zakresie wykonywania zadań związanych z organizacją wyborów do samorządu terytorialnego i przeprowadzaniem referendów lokalnych;
  11. w zakresie koordynowania zadań Starostwa w sprawach dotyczących kontroli zarządczej;
  12. w zakresie koordynowania spraw związanych z rozwojem instytucjonalnym Starostwa;
  13. w zakresie spraw związanych z obywatelską inicjatywą uchwałodawczą, w tym związane z przygotowaniem projektu uchwały Rady w sprawie szczegółowych zasad wnoszenia inicjatyw obywatelskich, zasad tworzenia komitetów inicjatyw uchwałodawczych, zasad promocji obywatelskich inicjatyw uchwałodawczych, formalnych wymogów, jakim muszą odpowiadać składane projekty,
  14. w zakresie sprawozdawczości elektronicznej, w tym związane z:
    1. zarządzaniem sprawozdawczością elektroniczną,
    2. współpracą z Głównym Urzędem Statystycznym;
  15. w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej, w tym związane z:
    1. przygotowywanie dokumentów związanych z organizowaniem pomocy,
    2. współpracą w zakresie konkursu na prowadzenie punktów przez organizacje pozarządowe,
    3. obsługą nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, w szczególności rejestracja w dedykowanym systemie do udzielania nieodpłatnych porad prawnych;
  16. w zakresie obsługi Rady - realizowane przez Biuro Rady Powiatu, obejmujące w szczególności następujące zadania:
    1. przygotowywanie oraz zbieranie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i jej komisji,
    2. obsługa organizacyjna sesji Rady i posiedzeń komisji Rady,
    3. przekazywanie Zarządowi uchwał Rady, postanowień i wniosków jej komisji,
    4. koordynowanie współpracy w zakresie złożonych przez radnych interpelacji i zapytań, podawanie ich do publicznej wiadomości oraz podawanie do publicznej wiadomości odpowiedzi na nie,
    5. wykonywanie czynności związanych z ogłaszaniem aktów normatywnych,
    6. przesyłanie uchwał Rady, wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej,
    7. podawanie do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Powiatu oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty na obszarze powiatu imiennych wykazów głosowań radnych,
    8. udostępnianie w BIP i na stronie internetowej powiatu oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty transmisji oraz nagrań z sesji Rady, wraz z transkrypcją,
    9. koordynowanie spraw związanych z rozpatrywaniem przez radę powiatu skarg, wniosków i petycji, w tym obsługa organizacyjna i protokolarna komisji skarg, wniosków i petycji,
    10. dotyczące oświadczeń o stanie majątkowym składanych Przewodniczącemu Rady, w tym:
      • przyjmowania i ewidencjonowania oświadczeń majątkowych,
      • wzywania do złożenia oświadczenia majątkowego,
      • publikowania oświadczeń majątkowych w Biuletynie Informacji Publicznej,
      • analizowania danych zawartych w oświadczeniach majątkowych,
      • przekazywania oświadczeń majątkowych i prowadzenia korespondencji z urzędami skarbowymi w tym zakresie;
  17. w zakresie obsługi informatycznej i telekomunikacyjnej Starostwa – realizowane przez Biuro Informatyki, obejmujące w szczególności zadania związane z:
    1. planowaniem i rozwojem informatycznym Starostwa, w tym zakup sprzętu i oprogramowania,
    2. budowaniem i modernizacją serwisów internetowych,
    3. wdrażaniem nowych technologii i systemów informatycznych,
    4. tworzeniem aplikacji programowych w celu usprawnienia pracy Starostwa,
    5. dokonywaniem drobnych napraw i konserwacji sprzętu teleinformatycznego,
    6. planowaniem i nadzorem nad łącznością teleinformatyczną (telekomunikacyjną),
    7. administrowaniem systemem teleinformatycznym Starostwa, w tym w szczególności:
      • nadzorowanie pracy systemów informatycznych Starostwa,
      • zarządzanie kontami i uprawnieniami użytkowników,
      • konfiguracja, instalowanie i aktualizacja oprogramowania,
      • dbanie o bezpieczeństwo systemu i danych w systemach,
      • nadzorowanie, wykrywanie i eliminowanie nieprawidłowości,
      • asystowanie i współpraca z zewnętrznymi specjalistami przy pracach instalacyjnych, konfiguracyjnych i naprawczych,
      • prowadzenie ewidencji sprzętu informatycznego, zasobów informatycznych, oprogramowania, licencji, dokumentacji programowej,
      • nadzór nad sieciami teleinformatycznymi Starostwa,
      • tworzenie dokumentacji zmian wprowadzanych w systemie mających bezpośredni wpływ na jego funkcjonalność;
    8. w zakresie administracji i zarządzania bazami danych i aplikacjami, w tym związane z:
      • administracją i konserwacją baz danych i aplikacji,
      • inicjowaniem zmian w przepisach wewnętrznych w celu dostosowania do eksploatowanych aplikacji,
      • inicjowaniem i nadzorem nad uruchomieniem nowych funkcjonalności we wdrożonych bazach danych i aplikacjach;
  18. w zakresie archiwizacji dokumentów – realizowane przez Biuro Archiwum Zakładowego, obejmujące w szczególności zadania związane z:
    1. prowadzeniem archiwum zakładowego, w tym przyjmowanie akt do archiwum,
    2. współpracą z Archiwum Państwowym,
    3. prowadzeniem archiwum elektronicznego;
    4. wdrażaniem i nadzorowaniem przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt,
    5. bieżącym nadzorowaniem prawidłowości  wykonywania  czynności  kancelaryjnych, w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw.
Adres:
Starostwo Powiatowe w Turku
ul. Kaliska 59
62-700 Turek
Imię, Nazwisko Funkcja Nr pokoju Nr telefonu
Aleksandra Kocańska Naczelnik Wydziału tel.: 632223222
Aleksandra Soszyńska Clerk 3 tel.: 632223209
Karol Ignaczak Referent 3 tel.: 632223209
Piotr Kozanecki Kierowca tel.: 632223216
Agata Oblizajek Junior clerk tel.: 632223215
Artur Bąbka Robotnik tel.: 632223216
Maciej Konieczny Clerk tel.: 632223200
Urszula Fabiańska Sprzątaczka
Sebastian Linke Robotnik
Aneta Sobczak Administrative assistance
Monika Klimczak Samodzielny referent 203 tel.: 632223215
Jarosław Michalski Specjalista
Anna Grosicka Specjalista ds. administracyjnych i archiwum zakładowego 13d tel.: 632223224
Wioletta Kosiciarz Główny specjalista 226 tel.: 632223203
Magdalena Krucka Administrative assistance tel.: 632223211
Ewa Graczyk Samodzielny referent 11 tel.: 632223200
Robert Wojdyła Informatyk urzędu 6a tel.: 632223207
Jarosław Balew Computer specialist 6a tel.: 632223206
Witold Podleśny Robotnik 13a tel.: 632223216
Bogumiła Janczak Sprzątaczka 15 tel.: 632223216
Renata Lasota Sprzątaczka 15 tel.: 632223216
Ilona Smolińska Sprzątaczka 15 tel.: 632223216