Wydział Organizacyjny
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należą zadania:
- w zakresie obsługi pracy Starosty, w tym związane z:
- koordynacją prac związanych z realizacją aktów prawnych Starosty,
- zbieraniem i opracowywaniem materiałów dla potrzeb Starosty,
- prowadzeniem dokumentacji związanej z korespondencją Starosty z Radą,
- prowadzeniem dokumentacji z kontroli zewnętrznych w szczególności protokołów kontroli, wystąpień pokontrolnych i odpowiedzi na zalecenia pokontrolne,
- prowadzeniem książki kontroli,
- prowadzeniem bieżącej i okolicznościowej korespondencji Starosty,
- prowadzeniem kalendarium rocznic uroczystości związanych z życiem społeczno- gospodarczym i kulturalnym mieszkańców Powiatu,
- przygotowywaniem i obsługą organizacyjną spotkań z udziałem Starosty
- prowadzeniem sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
- w zakresie obsługi pracy Zarządu, w tym związane z:
- obsługą organizacyjną i protokolarną posiedzeń Zarządu,
- koordynacją prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu,
- zbieraniem i opracowywaniem materiałów dla potrzeb Zarządu,
- prowadzeniem dokumentacji związanej z korespondencją Zarządu z Radą w zakresie:
- przedkładania projektów uchwał Rady przygotowywanych przez Zarząd,
- przekazywania wniosków komisji Rady i interpelacji kierowanych do Zarządu i innych spraw związanych ze współpracą między Zarządem i Radą oraz nadzór nad udzielaniem odpowiedzi przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu,
- opracowaniem sprawozdań z działalności Zarządu w tym z wykonania uchwał Rady,
- prowadzeniem bieżącej i okolicznościowej korespondencji Zarządu Powiatu.
- w zakresie obsługi kancelaryjnej Starostwa, w tym związane z:
- prowadzeniem kancelarii Starostwa - przyjmowaniem i wysyłaniem przesyłek,
- rejestrowaniem przesyłek,
- współpracą z dostawcą usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek;
- w zakresie obsługi interesantów Starostwa, w tym związane z:
- prowadzeniem punktu obsługi interesanta oraz informacji telefonicznej dla Starostwa,
- prowadzeniem kontaktu z interesantami poprzez pocztę elektroniczną,
- prowadzeniem i administrowaniem urzędowym publikatorem teleinformatycznym - Biuletynem Informacji Publicznej w tym prowadzeniem dziennika zmian w treści informacji publicznych udostępnianych w Biuletynie oraz prób dokonywania takich zmian przez osoby nieuprawnione,
- pełnieniem roli Administratora Podmiotu Publicznego na platformie ePUAP oraz administratora e-doręczeń;
- w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa, w tym związane z:
- opracowywaniem i opiniowaniem aktów prawnych niezbędnych do funkcjonowania Starostwa jako organizacji, w szczególności regulaminu organizacyjnego Starostwa,
- opiniowaniem zmian, mających wpływ na organizację i funkcjonowanie Starostwa,
- inicjowaniem działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
- opracowaniem blankietów korespondencyjnych,
- administrowanie Internetem,
- gospodarowaniem flotą pojazdów Starostwa;
- w zakresie skarg i wniosków, w szczególności:
- przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w przedmiocie skarg, z wyłączeniem skarg, dla których rozpatrzenia właściwa jest Rada,
- monitorowanie terminowego rozpatrywania skarg i wniosków,
- przygotowywanie sprawozdań dotyczącej skarg i wniosków;
- w zakresie załatwiania petycji, o których mowa w ustawie z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach;
- w zakresie oświadczeń o stanie majątkowym składanych Staroście, w tym związane z:
- przyjmowaniem i ewidencjonowaniem oświadczeń majątkowych,
- wzywaniem do złożenia oświadczenia majątkowego,
- publikowaniem oświadczeń majątkowych w Biuletynie Informacji Publicznej,
- analizowaniem danych zawartych w oświadczeniach majątkowych,
- przygotowaniem dla Rady informacji o osobach, które nie złożyły oświadczenia lub złożyły je po terminie, nieprawidłowościach w oświadczeniach majątkowych i podjętych działaniach w związku z nieprawidłowościami,
- przekazywaniem oświadczeń majątkowych i prowadzeniem korespondencji z urzędami skarbowymi w tym zakresie;
- w zakresie administrowania budynkiem i pomieszczeniami Starostwa, w tym związane z:
- planowaniem i realizacją konserwacji, remontów bieżących pomieszczeń biurowych oraz urządzeń, znajdujących się wewnątrz budynku Starostwa łub związanych ze Starostwem,
- realizacją zadań i usług związanych z utrzymaniem czystości, zapewnieniem ochrony mienia, pielęgnacji zieleni, energii elektrycznej, wody , ogrzewania, konserwacji urządzeń,
- współpracą z zarządcami budynków w sprawach prowadzenia przeglądów technicznych,
- zapewnieniem właściwego oznakowania pomieszczeń Starostwa,
- gospodarką środkami rzeczowymi, materiałami biurowymi, drukami i formularzami, prasą oraz książkami,
- zapewnienia łączności telefonicznej Starostwa,
- nabywaniem pieczęci i ich gospodarowaniem oraz prowadzeniem ich ewidencji,
- współpracą w zakresie zarządzania i administrowania nieruchomościami, stanowiącymi własność Powiatu;
- w zakresie wykonywania zadań związanych z organizacją wyborów do samorządu terytorialnego i przeprowadzaniem referendów lokalnych;
- w zakresie koordynowania zadań Starostwa w sprawach dotyczących kontroli zarządczej;
- w zakresie koordynowania spraw związanych z rozwojem instytucjonalnym Starostwa;
- w zakresie spraw związanych z obywatelską inicjatywą uchwałodawczą, w tym związane z przygotowaniem projektu uchwały Rady w sprawie szczegółowych zasad wnoszenia inicjatyw obywatelskich, zasad tworzenia komitetów inicjatyw uchwałodawczych, zasad promocji obywatelskich inicjatyw uchwałodawczych, formalnych wymogów, jakim muszą odpowiadać składane projekty,
- w zakresie sprawozdawczości elektronicznej, w tym związane z:
- zarządzaniem sprawozdawczością elektroniczną,
- współpracą z Głównym Urzędem Statystycznym;
- w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej, w tym związane z:
- przygotowywanie dokumentów związanych z organizowaniem pomocy,
- współpracą w zakresie konkursu na prowadzenie punktów przez organizacje pozarządowe,
- obsługą nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, w szczególności rejestracja w dedykowanym systemie do udzielania nieodpłatnych porad prawnych;
- w zakresie obsługi Rady - realizowane przez Biuro Rady Powiatu, obejmujące w szczególności następujące zadania:
- przygotowywanie oraz zbieranie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i jej komisji,
- obsługa organizacyjna sesji Rady i posiedzeń komisji Rady,
- przekazywanie Zarządowi uchwał Rady, postanowień i wniosków jej komisji,
- koordynowanie współpracy w zakresie złożonych przez radnych interpelacji i zapytań, podawanie ich do publicznej wiadomości oraz podawanie do publicznej wiadomości odpowiedzi na nie,
- wykonywanie czynności związanych z ogłaszaniem aktów normatywnych,
- przesyłanie uchwał Rady, wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej,
- podawanie do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Powiatu oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty na obszarze powiatu imiennych wykazów głosowań radnych,
- udostępnianie w BIP i na stronie internetowej powiatu oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty transmisji oraz nagrań z sesji Rady, wraz z transkrypcją,
- koordynowanie spraw związanych z rozpatrywaniem przez radę powiatu skarg, wniosków i petycji, w tym obsługa organizacyjna i protokolarna komisji skarg, wniosków i petycji,
- dotyczące oświadczeń o stanie majątkowym składanych Przewodniczącemu Rady, w tym:
- przyjmowania i ewidencjonowania oświadczeń majątkowych,
- wzywania do złożenia oświadczenia majątkowego,
- publikowania oświadczeń majątkowych w Biuletynie Informacji Publicznej,
- analizowania danych zawartych w oświadczeniach majątkowych,
- przekazywania oświadczeń majątkowych i prowadzenia korespondencji z urzędami skarbowymi w tym zakresie;
- w zakresie obsługi informatycznej i telekomunikacyjnej Starostwa – realizowane przez Biuro Informatyki, obejmujące w szczególności zadania związane z:
- planowaniem i rozwojem informatycznym Starostwa, w tym zakup sprzętu i oprogramowania,
- budowaniem i modernizacją serwisów internetowych,
- wdrażaniem nowych technologii i systemów informatycznych,
- tworzeniem aplikacji programowych w celu usprawnienia pracy Starostwa,
- dokonywaniem drobnych napraw i konserwacji sprzętu teleinformatycznego,
- planowaniem i nadzorem nad łącznością teleinformatyczną (telekomunikacyjną),
- administrowaniem systemem teleinformatycznym Starostwa, w tym w szczególności:
- nadzorowanie pracy systemów informatycznych Starostwa,
- zarządzanie kontami i uprawnieniami użytkowników,
- konfiguracja, instalowanie i aktualizacja oprogramowania,
- dbanie o bezpieczeństwo systemu i danych w systemach,
- nadzorowanie, wykrywanie i eliminowanie nieprawidłowości,
- asystowanie i współpraca z zewnętrznymi specjalistami przy pracach instalacyjnych, konfiguracyjnych i naprawczych,
- prowadzenie ewidencji sprzętu informatycznego, zasobów informatycznych, oprogramowania, licencji, dokumentacji programowej,
- nadzór nad sieciami teleinformatycznymi Starostwa,
- tworzenie dokumentacji zmian wprowadzanych w systemie mających bezpośredni wpływ na jego funkcjonalność;
- w zakresie administracji i zarządzania bazami danych i aplikacjami, w tym związane z:
- administracją i konserwacją baz danych i aplikacji,
- inicjowaniem zmian w przepisach wewnętrznych w celu dostosowania do eksploatowanych aplikacji,
- inicjowaniem i nadzorem nad uruchomieniem nowych funkcjonalności we wdrożonych bazach danych i aplikacjach;
- w zakresie archiwizacji dokumentów – realizowane przez Biuro Archiwum Zakładowego, obejmujące w szczególności zadania związane z:
- prowadzeniem archiwum zakładowego, w tym przyjmowanie akt do archiwum,
- współpracą z Archiwum Państwowym,
- prowadzeniem archiwum elektronicznego;
- wdrażaniem i nadzorowaniem przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- bieżącym nadzorowaniem prawidłowości wykonywania czynności kancelaryjnych, w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw.
Imię, Nazwisko | Funkcja | Nr pokoju | Nr telefonu |
---|---|---|---|
Aleksandra Kocańska | Naczelnik Wydziału | tel.: 632223222 | |
Aleksandra Soszyńska | Clerk | 3 | tel.: 632223209 |
Karol Ignaczak | Referent | 3 | tel.: 632223209 |
Piotr Kozanecki | Kierowca | tel.: 632223216 | |
Agata Oblizajek | Junior clerk | tel.: 632223215 | |
Artur Bąbka | Robotnik | tel.: 632223216 | |
Maciej Konieczny | Clerk | tel.: 632223200 | |
Urszula Fabiańska | Sprzątaczka | ||
Sebastian Linke | Robotnik | ||
Aneta Sobczak | Administrative assistance | ||
Monika Klimczak | Samodzielny referent | 203 | tel.: 632223215 |
Jarosław Michalski | Specjalista | ||
Anna Grosicka | Specjalista ds. administracyjnych i archiwum zakładowego | 13d | tel.: 632223224 |
Wioletta Kosiciarz | Główny specjalista | 226 | tel.: 632223203 |
Magdalena Krucka | Administrative assistance | tel.: 632223211 | |
Ewa Graczyk | Samodzielny referent | 11 | tel.: 632223200 |
Robert Wojdyła | Informatyk urzędu | 6a | tel.: 632223207 |
Jarosław Balew | Computer specialist | 6a | tel.: 632223206 |
Witold Podleśny | Robotnik | 13a | tel.: 632223216 |
Bogumiła Janczak | Sprzątaczka | 15 | tel.: 632223216 |
Renata Lasota | Sprzątaczka | 15 | tel.: 632223216 |
Ilona Smolińska | Sprzątaczka | 15 | tel.: 632223216 |