Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Starostwo Powiatowe w Turku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Starostwa Powiatowego w Turku.
Data publikacji strony internetowej: 2017-01-01. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2017-01-01
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- filmy, grafiki, zdjęcia, obrazy, wykresy i część plików pdf nie posiadają audiodeskrypcji lub warstwy tekstowej, gdyż w większości zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- brak formularza kontaktowego,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-03-28. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-28.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Mirosław Mękarski, dostepnosc@turek.starostwo.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 63 222 32 55. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
Wydziały Starostwa Powiatowego w Turku zlokalizowane są w trzech obiektach:
-
Główny budynek Starostwa Powiatowego w Turku, mieszczący się przy ulicy Kaliskiej 59 w Turku
Komórki organizacyjne mieszczące się w budynku:
- Punkt Informacyjny Starostwa Powiatowego w Turku
- Sekretariat Starosty Tureckiego
- Wydział Architektury i Budownictwa
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami
- Wydział Edukacji, Sportu i Promocji
- Wydział Finansów
- Wydział Organizacyjny, wraz z wchodzącymi w jego skład Biurem Rady Powiatu, Biurem Informatyki oraz Biurem Archiwum Zakładowego
- Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Projektów
- Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Zdrowia
- Referat Kadr i Płac
- Inspektor Ochrony Danych
- Audytor Wewnętrzny
- Geolog Powiatowy
- Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Radcy prawni
Opis dostępności architektonicznej budynku:
-
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:
- Wejście główne od ulicy Kaliskiej jest dostępne dla Interesantów z niepełnosprawnościami. Do wejścia prowadzi pochylnia, po której można dostać się do urzędu wózkiem inwalidzkim, z wózkiem dziecięcym, itp. Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie. Przy drzwiach zamontowany jest przycisk przywołania. Próg przy drzwiach nie przekracza 2 cm wysokości.
- Po wejściu do budynku należy skierować się do Punktu Informacyjnego Starostwa znajdującego po lewej stronie od wejścia głównego.
- Pracownik Punktu Informacyjnego, po zdefiniowaniu potrzeby Interesanta, realizuje ją bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Starostwa.
- Właściwą merytorycznie obsługę Interesanta prowadzi pracownik powiadomionej komórki organizacyjnej Starostwa.
- Po załatwieniu sprawy, pracownik Punktu Informacyjnego służy pomocą Interesantowi z niepełnosprawnościami w opuszczeniu budynku Starostwa.
- Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi Interesantów z niepełnosprawnościami, Interesantów z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych Interesantów, którzy zgłaszają taką potrzebę.
-
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
- Budynek ma trzy kondygnacje i trzy poziomy półpięter. Biura Starostwa znajdują się na parterze i drugim piętrze oraz na półpiętrze przyziemia i obu pozostałych półpiętrach.
- Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i część pomieszczeń na parterze.
- W budynku nie ma windy ani toalety dla osób niepełnosprawnych.
- Brak możliwości wjazdu wózkiem na wyższe kondygnacje.
- Istnieje możliwość umówienia spotkania z urzędnikiem wydziału, który znajduje się na niedostępnych kondygnacjach.
-
Opis dostosowań:
- Winda: brak.
- Platforma: brak.
- Pochylnia: tak.
- Pętla indukcyjna: tak.
- Toaleta dostosowana: brak.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, planów tyflograficznych oraz schematów dotykowych.
-
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla Interesantów z niepełnosprawnościami:
- Przy budynku znajduje się parking z trzema miejscami dla Interesantów z niepełnosprawnościami.
-
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym:
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
-
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego:
- Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 20) Starosta Turecki informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do korzystania z usług pozwalających na komunikowanie się.
- Potrzebę skorzystania z usług tłumacza języka migowego. należy zgłosić w formie pisemnej lub ustnej w Punkcie informacyjnym Starostwa Powiatowego w Turku, bądź na adres poczty elektronicznej starostwo@turek.starostwo.gov.pl. Realizacja następuje w ciągu 48 godzin od złożenia zapotrzebowania ww. usługi.
-
Pierwsze piętro budynku przy ulicy Poduchowne 12 w Turku
Komórki organizacyjne mieszczące się w budynku:
- Wydział Komunikacji
Opis dostępności architektonicznej budynku:
-
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:
- Do głównego wejścia do pomieszczeń Wydziału Komunikacji prowadzą schody zewnętrzne znajdujące się przed budynkiem od strony ulicy Poduchowne. Schody te nie są przystosowane dla Interesantów z niepełnosprawnościami. Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie.
- Interesanci z niepełnosprawnościami, z wózkami dla dzieci, itp. do pomieszczeń biurowych Wydziału Komunikacji dotrą windą dostępną z poziomu chodnika, zlokalizowaną w północno-wschodnim szczycie budynku. Lokalizacja windy została oznaczona na budynku.
- Wchodzący do pomieszczeń głównym wejściem po lewej stronie odnajdą urządzenie zarządzające ruchem Interesantów, w którym należy pobrać bilet rejestrujący do określonej usługi. Numer biletu zostanie wyświetlony na monitorze, a komunikat głosowy poinformuje Interesanta o możliwości skorzystania z usługi.
- Interesanci z niepełnosprawnościami, z wózkami dla dzieci, itp. do pomieszczeń biurowych Wydziału Komunikacji dotrą windą. Po jej opuszczeniu znajdą się w głównej sali, gdzie po pobraniu biletu w urządzeniu zarządzającym ruchem Interesantów będą oczekiwali na zwolnienie się stanowisk do obsługi Interesantów, o czym zostaną powiadomieni informacją wyświetloną na monitorze i komunikatem głosowym.
-
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
- Wszystkie korytarze i pomieszczenia Wydziału Komunikacji są dostępne dla Interesantów z niepełnosprawnościami.
- Winda jest dostępna dla Interesantów z niepełnosprawnościami.
-
Opis dostosowań:
- Winda: tak.
- Platforma: brak.
- Pochylnia: brak.
- Pętla indukcyjna: tak.
- Toaleta dostosowana: tak.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, planów tyflograficznych oraz schematów dotykowych.
-
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla Interesantów z niepełnosprawnościami:
- Przy budynku znajduje się parking z trzema miejscami dla Interesantów z niepełnosprawnościami.
-
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym:
- Do pomieszceń zajmowanych przez Wydział Komunikacji Starostwa można wejść z psem asystującym ani psem przewodnikiem.
-
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego:
- Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 20) Starosta Turecki informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do korzystania z usług pozwalających na komunikowanie się.
- Potrzebę skorzystania z usług tłumacza języka migowego. należy zgłosić w formie pisemnej lub ustnej w Punkcie informacyjnym Starostwa Powiatowego w Turku, bądź na adres poczty elektronicznej starostwo@turek.starostwo.gov.pl. Realizacja następuje w ciągu 48 godzin od złożenia zapotrzebowania ww. usługi.
-
Parterowy budynek w północnej części Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku mieszczący się przy ulicy Łąkowej 4A w Turku
Komórki organizacyjne mieszczące się w budynku:
- Wydział Geodezji i Ochrony Środowiska, wraz z wchodzącym w jego skład biurem Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
- Geodeta Powiatowy
Opis dostępności architektonicznej budynku:
-
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:
- Wejście główne od ulicy Łąkowej jest dostępne dla Interesantów z niepełnosprawnościami. Do wejścia prowadzi pochylnia, po której można dostać się do urzędu wózkiem inwalidzkim, z wózkiem dziecięcym, itp. Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie. Próg przy drzwiach nie przekracza 2 cm wysokości.
- Po wejściu do budynku Interesant powinien zapoznać się z tablicą informacyjną, na podstawie której kieruje się do właściwego pokoju i stanowiska, gdzie zostanie obsłużony.
- Po załatwieniu sprawy, pracownik służy pomocą Interesantowi z niepełnosprawnościami w opuszczeniu budynku urzędu.
- Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi Interesantów z niepełnosprawnościami, Interesantów z ograniczoną zdolnością ruchową, a w uzasadnionych przypadkach również innych Interesantów, którzy zgłaszają taką potrzebę.
-
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
- Budynek ma jedną kondygnację.
- Wszystkie biura znajdują się na parterze.
- Dla Interesantów z niepełnosprawnościami, z ograniczoną zdolnością ruchową dostępne są wszystkie pomieszczenia biurowe.
- W budynku nie ma toalety dla Interesantów z niepełnosprawnościami.
-
Opis dostosowań:
- Winda: brak.
- Platforma: brak.
- Pochylnia: tak.
- Pętla indukcyjna: tak.
- Toaleta dostosowana: brak.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, planów tyflograficznych oraz schematów dotykowych.
-
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla Interesantów z niepełnosprawnościami:
- Przy budynku znajduje się parking z trzema miejscami dla Interesantów z niepełnosprawnościami.
-
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym:
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
-
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego:
- Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 20) Starosta Turecki informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do korzystania z usług pozwalających na komunikowanie się.
- Potrzebę skorzystania z usług tłumacza języka migowego. należy zgłosić w formie pisemnej lub ustnej w Punkcie informacyjnym Starostwa Powiatowego w Turku, bądź na adres poczty elektronicznej starostwo@turek.starostwo.gov.pl. Realizacja następuje w ciągu 48 godzin od złożenia zapotrzebowania ww. usługi.