2023.03.08
Informacja o wynikach naboru wniosków o udzielenie dotacji proponowanych do zgłoszenia o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
W związku z ogłoszeniem o naborze wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków ustanowionego Uchwałą Nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 roku, w dniu 17 lutego 2023 r. Zarząd Powiatu Tureckiego ogłosił nabór wniosków o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków.
Podmioty uprawnione mogły ubiegać się za pośrednictwem Zarządu Powiatu Tureckiego o udzielenie dotacji na nakłady konieczne, określone w art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w ewidencji zabytków. O udzielenie dotacji mogły ubiegać się podmioty posiadające tytuł prawny do zabytku wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego.
W wyniku przeprowadzonego naboru w dniach 17-28 lutego 2023 r. wpłynął jeden wniosek złożony przez Parafię Rzymsko - Katolicką p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Turku. Zarząd Powiatu Tureckiego dokonał oceny formalnej wniosku i zakwalifikował go do zgłoszenia przez Powiat Turecki o dofinansowanie z Rządowego Programu Ochrony Zabytków.
Starosta Turecki
/-/ Dariusz Kałużny