Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów zapewnia konsumentom bezpłatne poradnictwo i informacje prawne w zakresie ochrony ich interesów. Występuje do przedsiębiorstw w sprawach ochrony praw konsumentów oraz współdziała z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także organizacjami do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.

Do podstawowych zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów (RK) należą:

  1. Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej konsumentom w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zgłaszającym się bezpośrednio o poradę lub informację,
  2. Rozpowszechnianie elementów wiedzy konsumenckiej w porozumieniu z placówkami oświatowymi oraz organizacjami społecznymi działającymi na obszarze powiatu,
  3. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesantów konsumentów,
  4. Wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesantów konsumentów,
  5. Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednostkami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  6. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  7. Przedstawienie rocznych sprawozdań z prac rzecznika konsumentów, zdania wspólne dla wszystkich wydziałów i równoległych komórek organizacyjnych,
  8. Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa.
Adres:
Starostwo Powiatowe w Turku
ul. Kaliska 59
62-700 Turek
Godziny otwarcia:
Poniedziałek: 08:30 - 15:30
Wtorek: 07:30 - 14:30
Środa: 08:30 - 15:30
Czwartek: 07:30 - 15:30
Piątek: 08:30 - 14:30
Adres e-mail:
rzecznik.konsumenta@turek.starostwo.gov.pl
Imię, Nazwisko Funkcja Nr pokoju Nr telefonu
Tomasz Walczak Powiatowy Rzecznik Konsumentów 12 tel.: 63223220