Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów zapewnia konsumentom bezpłatne poradnictwo i informacje prawne w zakresie ochrony ich interesów. Występuje do przedsiębiorstw w sprawach ochrony praw konsumentów oraz współdziała z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także organizacjami do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.
Do podstawowych zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów (RK) należą:
- Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej konsumentom w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zgłaszającym się bezpośrednio o poradę lub informację,
- Rozpowszechnianie elementów wiedzy konsumenckiej w porozumieniu z placówkami oświatowymi oraz organizacjami społecznymi działającymi na obszarze powiatu,
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesantów konsumentów,
- Wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesantów konsumentów,
- Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednostkami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- Przedstawienie rocznych sprawozdań z prac rzecznika konsumentów, zdania wspólne dla wszystkich wydziałów i równoległych komórek organizacyjnych,
- Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa.
Imię, Nazwisko | Funkcja | Nr pokoju | Nr telefonu |
---|---|---|---|
Tomasz Walczak | Powiatowy Rzecznik Konsumentów | 12 | tel.: 63223220 |