Archiwum aktualność
2025.10.16
Komunikaty
Ważne!
Ogłoszenie o przystąpieniu do przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami powiatu tureckiego projektu „Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Tureckim na lata 2026 – 2036”

OGŁOSZENIE o przystąpieniu do przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami powiatu tureckiego projektu „Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Tureckim na lata 2026 – 2036” Na podstawie § 7 Uchwały Nr XX/126/2025 Rady Powiatu Tureckiego z dnia 16 września 2025r. w sprawie: określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami powiatu tureckiego Zarząd Powiatu Tureckiego ogłasza przeprowadzenie konsultacji z mieszkańcami powiatu tureckiego projektu „Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Tureckim na lata 2026 – 2036”, o następującej treści: Cel konsultacji:Uzyskanie opinii, uwag oraz propozycji zmian w zakresie przedmiotu konsultacji. Przedmiot konsultacji:Powiatowa Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Tureckim na lata 2026 – 2036. Czas rozpoczęcia i zakończenia konsultacji:16 październik 2025r. – 23 październik 2025r. Forma przeprowadzenia konsultacji:Droga elektroniczna, przy pomocy ankiety zamieszczonej na stronie podmiotowej lub pocztą elektroniczną. Typ konsultacji, ze wskazaniem ich zasięgu:Otwarte o zasięgu powiatowym. Jednostka organizacyjna powiatu odpowiedzialna za przygotowanie i wsparcie przebiegu konsultacji:Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku. Podmiot odpowiedzialny za przeprowadzenie konsultacji:Boundless Development Celestyna Miłoś, z siedzibą przy ul. Śląskiej 22 / 16, 42 – 217 Częstochowa.
2025.10.13
Komunikaty
Ważne!
Kondolencje dla Rodziny śp. Danuty Chmielewskiej

Wyrazy głębokiego współczucia i żalu pogrążonej w żałobie Rodzinie i Przyjaciołom śp. Danuty Chmielewskiej
2025.10.09
Komunikaty
Ważne!
Konsultacje programu współpracy z NGO na 2026 rok.

OGŁOSZENIE Zarząd Powiatu Tureckiego ogłasza konsultacje dotyczące projektu Uchwały Rady Powiatu Tureckiego w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Tureckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2026”. Do udziału w konsultacjach zaproszone są organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie działające na terenie Powiatu Tureckiego. Przedmiot konsultacji: projekt Uchwały Rady Powiatu Tureckiego w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Tureckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2026”. Termin konsultacji: od 09.10.2025 r. do 16.10.2025 r. do godz. 1500. Forma konsultacji: wyrażenie opinii i złożenie uwag na formularzu zgłoszenia opinii lub uwag. Formularz należy doręczyć do Starostwa Powiatowego w Turku, Punkt Obsługi Interesanta, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek lub wysłać na adres poczty elektronicznej: edukacja@turek.starostwo.gov.pl. Komórka odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji: Wydział Edukacji, Sportu i Promocji Starostwa Powiatowego w Turku. Starosta Turecki /-/ Jan Smak
2025.09.23
Komunikaty
Ważne!
Kondolencje dla Rodziny i Przyjaciół śp. Jana Rogodzińskiego

Wyrazy głębokiego współczucia i żalu pogrążonej w żałobie Rodzinie i Przyjaciołom śp. Jana Rogodzińskiego wieloletniego Komendanta Rejonowego Straży Pożarnej w Turku i PrezesaZarządu Miejskiego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych w Turku oraz Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Turku.
2025.09.02
Komunikaty
Ważne!
KOMUNIKAT DLA FUNDACJI I STOWARZYSZEŃ POSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚĆ PRAWNĄ – PRZECIWDZIAŁANIE PRANIU PIENIĘDZY

Szanowni Państwo, przypominamy, że 13 lipca 2018 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. 2025 r. poz. 644). W związku z powyższym Starosta Turecki w ramach sprawowanego nadzoru i kontroli nad fundacjami i stowarzyszeniami Powiatu Tureckiego, jako instytucjami obowiązanymi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2025 r. poz. 644) zwraca się z prośbą o przesyłanie informacji dotyczących przyjmowania lub dokonywania przez fundacje/stowarzyszenia płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 000 euro, bez względu na to, czy płatność jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane. Informację proszę przesyłać każdego roku w terminie do dnia 31 października (wzór oświadczenia poniżej). Ustawa nakłada na tzw. „instytucje obowiązane" stosowanie środków bezpieczeństwa finansowego oraz inne obowiązki związane z podejmowaniem określonych działań w celu przeciwdziałania wprowadzania do obrotu wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz przeciwdziałania finansowaniu terroryzmu. W myśl ustawy do instytucji obowiązanych zalicza się m.in.:1) fundacje - ustanowione na podstawie ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 2023 r. poz. 166) w zakresie, w jakim przyjmują lub dokonują płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartości 10 000 euro, bez względu na to, czy płatność jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane (art. 2 ust. 1 pkt 21 ustawy),2) stowarzyszenia - posiadające osobowość prawną, utworzone na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261), w zakresie, w jakim przyjmują lub dokonują płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 000 euro, bez względu na to czy płatność jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane (art. 2 ust. 1 pkt 22 ustawy),3) podmioty prowadzące działalność w zakresie gier losowych - w rozumieniu Ustawy o grach hazardowych – taką grą losową jest na przykład popularna wśród organizacji pozarządowych charytatywna loteria fantowa. Obowiązki instytucji obowiązanej Organizacje, które spełniają choć jeden z wymienionych wyżej warunków i są tym samym instytucjami obowiązanymi, muszą spełnić szereg określonych w ustawie obowiązków m.in.1. Instytucje obowiązane wyznaczają kadrę kierowniczą wyższego szczebla odpowiedzialną za wykonywanie obowiązków określonych w ustawie (art. 6 ustawy). Kadra kierownicza wyższego szczebla - rozumie się przez to członka zarządu, dyrektora lub pracownika instytucji obowiązanej posiadającego wiedzę z zakresu ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu związanego z działalnością instytucji obowiązanej oraz podejmującego decyzje mające wpływ na to ryzyko (art. 2 ust. 2 pkt 9 ustawy)2. W przypadku instytucji obowiązanej, w której działa zarząd lub inny organ zarządzający, wyznacza się spośród członków tego organu osobę odpowiedzialną za wdrażanie obowiązków określonych w ustawie (art. 7 ustawy).3. Instytucje obowiązane wyznaczają pracownika zajmującego kierownicze stanowisko odpowiedzialnego za zapewnienie zgodności działalności instytucji obowiązanej oraz jej pracowników i innych osób wykonujących czynności na rzecz tej instytucji obowiązanej z przepisami o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Wyznaczony pracownik jest również odpowiedzialny za przekazywanie w imieniu instytucji obowiązanej zawiadomień, o których mowa w art. 74 ust. 1, art. 86 ust. 1, art. 89 ust. 1 i art. 90 (art. 8 ustawy).4. Zgodnie z ustawą instytucje obowiązane powinny identyfikować i oceniać ryzyko związane z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu odnoszące się do ich działalności, z uwzględnieniem czynników ryzyka dotyczących klientów, państw lub obszarów geograficznych, produktów, usług, transakcji lub kanałów ich dostaw. Działania te winny być proporcjonalne do charakteru i wielkości instytucji obowiązanej (art. 27 ust. 1 ustawy). Ocena ryzyka sporządzana jest przez instytucję obowiązaną w formie papierowej lub elektronicznej i nie rzadziej niż co 2 lata musi być aktualizowana (art. 27 ust. 3 ustawy). Pierwszą ocenę ryzyka instytucje obowiązane sporządzają w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy (art. 193 ustawy)5. Stosują i dokumentują zastosowanie środków bezpieczeństwa adekwatnych do przeprowadzonej analizy ryzyka. W oparciu o dokonaną przez siebie ocenę ryzyka, instytucje obowiązane stosują środki bezpieczeństwa finansowego w zakresie i z intensywnością uwzględniającymi rozpoznane ryzyko prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu związane ze stosunkami gospodarczymi lub z transakcją okazjonalną. Na żądanie odpowiednich organów instytucja obowiązana musi wykazać, że przy uwzględnieniu poziomu rozpoznanego ryzyka zastosowała odpowiednie środku bezpieczeństwa finansowego (art. 33 i art. 34 ustawy).6. Wskazane wyżej podmioty stosują środki bezpieczeństwa finansowego (o których mowa w art. 35 ust. 1 pkt 1-6 ustawy) w przypadku: nawiązywania stosunków gospodarczych przeprowadzania transakcji okazjonalnej: a) o równowartości 15 000 euro lub większej, bez względu na to, czy transakcja jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane, b) lub która stanowi transfer środków pieniężnych na kwotę przekraczającą równowartość 1000 euro;• przeprowadzenia gotówkowej transakcji okazjonalnej o równowartości 10 000 euro lub większej, bez względu na to, czy transakcja jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane – w przypadku instytucji obowiązanych, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 23;•obstawiania stawek oraz odbioru wygranych o równowartości 2000 euro lub większej, bez względu na to, czy transakcja jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane - w przypadku instytucji obowiązanych, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 20 podejrzenia prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu; wątpliwości co do prawdziwości lub kompletności dotychczas uzyskanych danych identyfikacyjnych klienta.W razie braku możliwości zastosowania któregoś ze środków bezpieczeństwa finansowego, instytucja obowiązana (art. 41 ust. 1 ustawy): a) nie nawiązuje stosunków gospodarczych; b) nie przeprowadza transakcji okazjonalnej; c) nie przeprowadza transakcji za pośrednictwem rachunku bankowego; d) rozwiązuje stosunki gospodarcze. Fundacja oraz Stowarzyszenie, jako instytucja obowiązana ma m. in. również obowiązek: Stosować wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego w przypadkach wyższego ryzyka prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu (art. 43 ustawy)2. Prowadzić bieżącą analizę przeprowadzanych transakcji3. W przypadku ujawnienia transakcji nietypowych, nienaturalnie złożonych oraz opiewających na wysokie kwoty, które wydają się nie mieć uzasadnienia prawnego lub gospodarczego. Wprowadzić wewnętrzną procedurę w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu, zwaną „wewnętrzną procedurą instytucji obowiązanej" (art. 50 ust. 1 ustawy), (co powinna określać taka procedura opisane zostało w art. 50 ust. 2 ustawy). Procedura ta przed jej wprowadzeniem do stosowania, podlega akceptacji przez kadrę kierowniczą wyższego szczebla.. Zapewnić udział osób wykonujących obowiązki związane z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu w programach szkoleniowych dotyczących realizacji tych obowiązków (art. 52 ust. 1 ustawy). Program szkoleniowy powinien uwzględnić charakter, rodzaj i rozmiar działalności prowadzonej przez instytucję obowiązaną oraz zapewnić aktualną wiedzę w zakresie realizacji obowiązków instytucji obowiązanej5. Opracować i wdrożyć wewnętrzną procedurę anonimowego zgłaszania przez pracowników lub inne osoby wykonujące czynności na rzecz instytucji obowiązanej rzeczywistych lub potencjalnych naruszeń przepisów z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (art. 53 ust. 1 ustawy).6. Przekazać Generalnemu Inspektorowi informację o: - przyjętej wpłacie lub dokonanej wypłacie środków pieniężnych o równowartości przekraczającej 15 000 euro, wykonanym transferze środków pieniężnych o równowartości przekraczającej 15 000 euro (z wyjątkami o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 2 lit. a-f ustawy)7. Zawiadomić Generalnego Inspektora o okolicznościach, które mogą wskazywać na podejrzenie popełnienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 2 dni roboczych od dnia potwierdzenia podejrzenia - art. 74 ustawy8. Zawiadomić Generalnego Inspektora, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o przypadku powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że określona transakcja lub określone wartości majątkowe mogą mieć związek z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu (art. 86 ustawy).9. Niezwłocznie zawiadomić właściwego prokuratora o przypadku powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że wartości majątkowe będące przedmiotem transakcji lub zgromadzone na rachunku pochodzą z przestępstwa innego niż przestępstwo prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu lub przestępstwa skarbowego albo mają związek z przestępstwem innym niż przestępstwo prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu lub z przestępstwem skarbowym (art. 89 ustawy). Instytucje obowiązane, które nie dopełniają nałożonych przez ustawę obowiązków podlegają karom administracyjnym. Wykaz obowiązków, których niedopełnienie spowoduje nałożenie ww. kar został opisany w art. 147, art. 148 i art. 149 ustawy. Za naruszenia obowiązków nałożonych przepisami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, oprócz kar administracyjnych, grozi również odpowiedzialność karna. Jednocześnie informujemy, że zgodnie z art. 25a ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach starosta właściwy ze względu na siedzibę stowarzyszenia jest również organem sprawującym kontrolę nad działalnością stowarzyszenia będącego instytucją obowiązaną w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu w zakresie zgodności jego działania z przepisami tej ustawy. To samo dotyczy fundacji (art. 14a ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach, a także art. 130 ust. 2 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu).
2025.08.30
Komunikaty
Ważne!
Woda z wodociągu publicznego "SŁODKÓW" - jest przydatna DO SPOŻYCIA

W związku z otrzymaniem POTWIERDZONYCH wyników laboratoryjnych PPIS w Turku informuje, że woda z wodociągu publicznego "SŁODKÓW" - JEST PRZYDATNA DO SPOŻYCIA.
2025.08.29
Komunikaty
Ważne!
Nabór uczestników do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”–edycja 2026

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku ogłasza nabór uczestników do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”–edycja 2026, celem przeprowadzenia diagnozy potrzeb. Program finansowany jest ze środków Funduszu Solidarnościowego. Podstawą prawną Programu jest art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 23 października 2018r. o Funduszu Solidarnościowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 296 i 863). Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym dla: dzieci do ukończenia 16. roku życia posiadających orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności–konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz osób z niepełnosprawnościami posiadających orzeczenie, o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, mieszkających na terenie Powiatu Tureckiego. Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym: wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej; wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie; wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania; wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem. Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego–edycja 2026. Na potrzeby realizacji Programu za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych lub zstępnych, małżonka, rodzeństwo, teściów, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem. PCPR w Turku jako realizator programu rekomenduje aby usługi asystencji osobistej były świadczone przez osoby spełniające poniższe warunki: posiadają dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; lub posiadają co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu. W godzinach realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901 ze zm.), inne usługi finansowane w ramach Funduszu Solidarnościowego albo finansowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w Rozdziale IV ust. 12 Programu AOON dla JST–edycja 2026, finansowane ze środków publicznych. Osoby zainteresowane skorzystaniem z usług asystenta osobistego w 2026 roku powinny złożyć następujące dokumenty: Karta zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego–edycja 2026. Karta zakresu czynności w ramach usługi asystencji osobistej do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego–edycja 2026. Klauzula informacyjna RODO w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego–edycja 2026 Ministra Rodziny i Polityki Społecznej. Klauzula informacyjna RODO w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego–edycja 2026 PCPR w Turku. Kserokopia aktualnego orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenia równoważnego do wyżej wymienionych lub w przypadku dzieci do ukończenia 16. roku życia posiadającym orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności–konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji. UWAGA: Osoba z niepełnosprawnością może złożyć dokumenty tylko w jednej jednostce realizującej program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”–edycja 2026 (PCPR lub OPS właściwy dla miejsca zamieszkania). Komplet dokumentów należy składać do 3 września 2025r. w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Turku, ul. Łąkowa 1, 62 – 700 Turek (pokój nr 1). Dokumenty można składać osobiście lub za pośrednictwem ePUAP. Złożone dokumenty powinny być kompletne (wszystkie rubryki należy wypełnić lub wpisać nie dotyczy) i podpisane przez uczestnika/przedstawiciela ustawowego/opiekuna prawnego/pełnomocnika. Jeżeli dokumenty podpisuje inna osoba niż uczestnik należy dołączyć kserokopię pełnomocnictwa lub postanowienia sądu (gdy jest ustanowiony pełnomocnik lub opiekun prawny). ZGŁOSZENIA, KTÓRE BĘDĄ NIEKOMPLETNE POZOSTANĄ BEZ ROZPATRZENIA. W pierwszej kolejności usługi asystencji osobistej otrzymają: osoby z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujące, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich; osoby z niepełnosprawnościami, które zamieszkują z drugą osobą niepełnosprawną; osoby z niepełnosprawnościami, które przebywają w rodzinnej pieczy zastępczej : dzieci i osoby przebywające w rodzinach zastępczych lub w rodzinnych domach dziecka. osoby z niepełnosprawnościami, które przebywają w placówkach opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego, tj.: dzieci i osoby przebywające w placówkach, o ile wyłączną opiekę nad nimi w tej placówce sprawują małżonkowie lub osoba niepozostająca w związku małżeńskim. Złożenie karty zgłoszenia do Programu nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem kandydata do Programu. W przypadku pytań, wątpliwości lub trudności z wypełnieniem karty zgłoszenia prosimy o kontakt telefoniczny tel. 63/280 11 36 lub 63/280 11 37.
2025.08.21
Komunikaty
Ważne!
Brak przydatności do spożycia wody z wodociągu publicznego Słodków

KOMUNIKAT nr 2/2025Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Turkuz dnia 21 sierpnia 2025 rw sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi dotyczy: jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi z wodociągu publicznego Słodków zaopatrującego w wodę mieszkańców miejscowości: Grabieniec, Wrząca, Słodków-Kolonia, Słodków, Obrzębin, Budy Słodkowskie, Albertów. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Turku informuje, że przeprowadzone badania wody wykonane w wodociągu publicznym Słodków w ramach kontroli wewnętrznej wykazały, iż jakość wody odbiega od wymagań mikrobiologicznych określonych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. poz. 2294) w zakresie bakterii grupy coli oraz Escherichia coli. Biorąc powyższe pod uwagę Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Turku stwierdzaBRAK PRZYDATNOŚCI WODY DO SPOŻYCIA Wody nie należy wykorzystywać do celów konsumpcyjnych i na potrzeby gospodarcze (tj. do picia, przygotowania posiłków, potraw, do mycia i płukania warzyw oraz owoców, do produkcji żywności, mycia naczyń i powierzchni mających kontakt z żywnością, a także do kąpieli). Woda może być używana wyłącznie do prac porządkowych i celów sanitarnych (tj. WC). Powyższe informacje obowiązują do czasu wydania kolejnego komunikatu. Administrator wodociągu prowadzi działania naprawcze mające na celu przywrócenie odpowiedniej jakości wody zgodnej z wymaganiami wyżej cyt. rozporządzenia w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi i jest zobowiązany do zapewnienia zastępczego źródła zaopatrzenia w wodę do spożycia. Czasowo do sieci wodociągowej zaopatrywanej przez wodociąg publiczny Słodków podawany jest środek dezynfekcyjny tj. podchloryn sodu w ilości gwarantującej utrzymanie na sieci chloru wolnego, może to spowodować nieznaczne zmiany zapachu i smaku wody, ale nie stanowi zagrożenia dla zdrowia ludzi.
2025.08.12
Komunikaty
Ważne!
Bezpłatna mammografia w szpitalu w Turku

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej mammografii w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Turku. Badanie wykonywane jest na podstawie skierowania od lekarza lub w ramach Populacyjnego Programu Profilaktyki Raka Piersi dla Pań które przez ostatnie dwa lata nie miały wykonywanej mammografii i nie są leczone onkologiczne (badania wykonywane bez skierowania dla Pań w wieku 45-74 lat) Badanie umożliwia wykrycie zmian na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Wcześnie wykryty nowotwór pozwala na natychmiastowe, skuteczne leczenie oraz daje niemal 100 % gwarancję powrotu do zdrowia. Szczegóły na załączonym plakacie.
2025.08.08
Komunikaty
Ważne!
Zatwierdzono Uproszczone Plany Urządzenia Lasu dla Gminy Tuliszków oraz Władysławów

Starosta Turecki informuje, iż w dniu 8 sierpnia 2025 roku zostały zatwierdzone Uproszczone Plany Urządzenia Lasu dla Gminy Tuliszków oraz Władysławów. Uproszczone plany urządzenia lasu są dokumentami określającymi zadania z zakresu gospodarki leśnej. Obowiązują w terminie od 01.01.2025 r. do 31.12.2034 r. Wykonawcą prac była firma - ZP ARKA sp. z o.o ul. Św. Faustyny Kowalskiej 16, 08-110 Siedlce.