2017.03.13

NABÓR WNIOSKÓW NA USUWANIE AZBESTU NA ROK 2017

Starosta Turecki informuje, że dzięki zaangażowaniu Wydziału Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Turku Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu planuje udzielić pełną wnioskowaną pomoc finansową w wysokości 210 000,00 zł
ze środków WFOŚiGW w formie dotacji, na wsparcie realizacji przedsięwzięcia p.n.: „Realizacja programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie powiatu tureckiego w roku 2017”.

W ramach realizacji programu usuwania azbestu Zarząd Powiatu Tureckiego podjął uchwałę zatwierdzającą regulamin finansowania ww. przedsięwzięcia.

Założeniem Programu jest wyeliminowanie negatywnych skutków zdrowotnych i środowiskowych spowodowanych azbestem, poprzez m.in. sukcesywną eliminację wyrobów zawierających azbest z naszego otoczenia oraz ich bezpieczne i prawidłowe unieszkodliwienie na składowisku posiadającym odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie wyrobów azbestowych.

Podobnie jak w latach ubiegłych Powiat zamierza udzielić pomocy właścicielom/zarządcom obiektu budowlanego pokrytego płytami azbestowo - cementowymi lub właścicielom/zarządcom nieruchomości, na której są składowane odpady azbestowe.

 

Osoby zainteresowane uzyskaniem pomocy muszą spełniać następujące warunki:

  • Ø posiadać tytuł prawny do obiektu zlokalizowanego na terenie naszego powiatu,
  • Ø w zależności od charakteru planowanych prac przedłożyć zgłoszenie lub uzyskać pozwolenie na budowę od Starosty Tureckiego, jako organu administracji architektoniczno-budowlanej,
  • Ø przedłożyć wypełniony wniosek do miejscowego Urzędu Gminy.

 

Wnioski można składać w terminie

od 20 marca 2017 r. do 31 sierpnia 2017 roku.

 

 

Rozliczenie projektu odbywać się będzie w formie bezgotówkowej, czyli poprzez finansowanie prac polegających na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z terenu nieruchomości znajdujących się na terenie powiatu tureckiego. Wykonawcą zadania będzie firma wyłoniona przez Starostwo Powiatowe w Turku w drodze procedury zamówienia publicznego. Kwota dofinansowania przedsięwzięcia może wynieść do 100% kosztów demontażu i odbioru eternitu lub 100% samego odbioru zdjętego już eternitu.

Środki na finansowanie zadania w formie dotacji, pochodzą z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, Budżetów Gmin powiatu tureckiego oraz z środków własnych z Budżetu Powiatu.

Do pobrania:

–   regulamin

–   załącznik nr 1 – wniosek dla osób fizycznych

–   załącznik nr 2 – wniosek dla pozostałych wnioskodawców

–   załącznik nr 3 – wniosek dla gmin

–   załącznik nr 4 – oświadczenie o pomocy de minimis

–   załącznik nr 5 – formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę w odniesieniu do pomocy de minimis w rolnictwie